14 Temmuz 2009 Salı

Edebiyat Radarı

Bilgisayarımda bir şey aratırken buldum. 14 Temmuz 2009’da yazmışım, ama ne yazdığımı ne de niçin yazdığımı hatırlıyorum. İlginç geldi, postaladım.

Geleceksi Düşünsemeler (Ütopya, 7 sayfa)
Fütürettin Kobay
Ütopya sever misiniz? Ben bayılırım! İşte tam da bu yüzden, çağımızın en yetkin Türk ütopyacılarından Fütürettin Kobay’ın son kitabının çıktığını duymamla kitapçıya koşmam bir oldu. Sevgili okurlar, inanır mısınız, kitabı bir solukta bitirdim! Yazarın özellikle cep telefonlarının gelecekte daha da yaygınlaşacağına dair öngörülerini ağzınız açık okuyacaksınız.
Puan: 4/5

Nasıl Fakir Oldum (Otobiyografi, 36 sayfa)
Fakı Demirözay
Bugüne kadar hep başarı öyküleri, ikbal mucizeleri okuduk durduk. Ama hayat böyle marşmelov kıvamında bir şey değil ki hep güzel şeyler olsun? Fakı Bey, “Nasıl Fakir Oldum” adlı kitabında okurlarına gerçek bir hayat hikayesi sunuyor, aile servetini ve hayatı boyunca dişiyle tırnağıyla biriktirdiği kişisel edinimlerini bir anda nasıl kaybettiğini anlatıyor. Bakın, sevgili kitap aşıkları, Fakı Demirözay kitabın 32. Sayfasında ne diyor: “[…] Tüm banka hesaplarımı boşalttım, tüm gayrımenkullerimi sattım ve tüm paramı bir bavula yükleyerek kendi kurduğum bankaya yatırmak üzere yola çıktım. Sonra sen bavulu metro istasyonunda unut… […]”
Puan: 0,5/5

Jonathan Nasıl Ölür? (Polisiye, 1421 sayfa)
Alp Us
Ne zamandır “iyi bir polisiye roman çıksa da okusam” diyordum. Tam ümidi kesmiş, kendim yazıyordum ki, Alp Us imdadıma yetişti. Ama ne yetişti! Okurlarım, o ne polis, o ne iye! Oh yeah! Hikaye bir mâlikânede başlıyor. İlk sayfalarda uşağın bir cinayet işlediğini öğreniyoruz. O noktadan sonra seyisiyle küçük hanımıyla tüm ev ahalisi maktûlü bulmaya çalışıyor. Polisin de işe karışmasıyla macera nefes kesici bir hal alıyor. Kitabın sonunda n’oluyor, biliyor musunuz sevgili okurlarım? Meğer öldürülen kişi ailenin reisi Jonathan’mış! Ayh…
Puan: 3,5/5

Nasıl Zengin Oldum (Otobiyografi, 2643 sayfa)
Kudret Kınay
Türkiye’nin en zenginlerinden Kudret Kınay’ın kaleminden ibret verici bir yaşam öyküsü. Sevgili okurlar, Kınay’ın bir metro istasyonunda başlayan ve oracıkta başarıyla sonuçlanan zengin olma hikayesini kâh şaşırarak, kâh şaşırmayarak okuyacaksınız.
Puan: 5/5

1 yorum:

  1. Kredi derecelendirmesi hakkinda bireysel ögrenme, bankalarin yogun çalismalar oldugunu söylemek mümkün olacaktir yapti. Kendiniz adina çalismak için firsat her türlü erisim bu sorunu incelemek istiyorsaniz, Aiicco sigorta kredi kredi sirketi plc gibi özel bir adres yapmak mümkün kolayca ögrenme sürecinde bireysel kredi notlari. Bir noktada ciddi, bu notlar faydali olacaktir, bankalar size verecektir kredilerin yüzde tadini çikariyor. Yani bu sirket e-posta simdi kredi için geçerlidir: simdi igein_h_yizevbekhai@admin.in.th hemen kredi transferi ile devam etmek. Biz% 3 faiz oraniyla kredi veriyor. bireysel krediye her türlü hürmet kovan.

    (1) Biz is için kisisel kredi vermek.
    (2) Biz proje kredisi vermek.
    (3) Biz, ögrenci kredi vermek.
    (4) Biz konaklama kredi vermek.
    (5) Biz insaat kredi vermek.

    Eger kredi geri ödemek sizin seçim süresinde geri ödemek bildigi herhangi bir miktar için hemen basvurun. igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Bu e-posta oldugunu.

    Aiicco sigorta plc.

    YanıtlaSil